Actueel

 

8 juli 2020 - Sinds maart 2020 is er veel op ons afgekomen. Corona deed zijn intrede in Nederland en wist onze samenleving in zekere zin te ontwrichten. Iedereen heeft te maken gehad of heeft nog dagelijks te maken met de gevolgen van de Covid-19 pandemie. Dit geldt temeer voor de ondernemers in Nederland. De overheid heeft diverse steunmaatregelen afgekondigd en inmiddels lijken de meeste ondernemers weer meer werkzaamheden uit te kunnen voeren. Echter, voor vrijwel een ieder geldt dat niets meer gaat zoals het ging vóór maart 2020. De kans is dan ook groot dat ook u of uw klanten zijn geconfronteerd met de gevolgen.

Trots op ondernemers

Allereerst moet worden gezegd dat wij trots mogen zijn op ondernemend Nederland. Er zijn diverse initiatieven ontstaan, zoals restaurants die zijn begonnen met het bezorgen van maaltijden, op diverse plekken zijn de zogenaamde spatschermen geplaatst, er zijn reserveringsmogelijkheden en digitale applicaties ontwikkeld en campings hebben extra sanitaire voorzieningen laten plaatsen. Door deze en andere maatregelen kunnen wij gelukkig weer steeds meer leven zoals wij dat voorheen deden. Wij maken dan ook van de gelegenheid gebruik om alle ondernemers te bedanken.  

Verzekeringspakket onder de loep

Nu het leven met de nieuwe maatregelen weer steeds meer vorm krijgt, is het een goed moment om nog eens stil te staan bij uw verzekeringspakket. Immers, helaas kent ondernemen ook nu nog andere risico’s, denk bijvoorbeeld aan het brand- en inbraakrisico. Die risico’s zijn niet veranderd, er kan zelfs sprake zijn van een verhoogd risico indien er bijvoorbeeld sprake is van leegstand van een onderneming. Het is dan ook juist nu, nu u als ondernemer al zoveel kosten heeft moeten maken en al met zoveel uitdagingen bent geconfronteerd, van groot belang om goed verzekerd te zijn.

Heeft u bijvoorbeeld spatschermen geplaatst dan dient wellicht de verzekerde som te worden verhoogd. Bent u als restaurant gaan bezorgen terwijl u dit voorheen niet deed, dan heeft u wellicht aanvullende verzekeringen nodig. Heeft u te maken met tegenvallende verkopen en heeft u daardoor meer voorraad dan gebruikelijk opgeslagen, dan dient uw inventarisverzekering wellicht te worden aangepast. Naast genoemde voorbeelden zijn er tal van situaties die een extra controle op uw verzekeringspakket nodig maken. 

Neem contact op met uw assurantieadviseur

Uw assurantieadviseur wordt, net als u, momenteel geconfronteerd met diverse uitdagingen. U kunt dan ook niet van uw assurantieadviseur verwachten dat hij u actief waarschuwt voor de mogelijke gevolgen in uw situatie. Hebben er bij u, al dan niet ten gevolge van de Covid-19 pandemie, wijzigingen plaatsgevonden? Twijfelt u over uw situatie? Neemt u dan vooral contact op met uw assurantieadviseur om te bespreken of er wijzigingen van uw verzekeringen nodig zijn. Uw assurantieadviseur helpt u graag.

Voor u als assurantieadviseur

Heeft u als assurantieadviseur vragen over eventuele mogelijkheden om nieuwe dan wel uitgebreide risico’s te verzekeren? Neemt u vooral contact met ons op, wij denken graag met u mee.