FAQ samenwerkingsovereenkomst

In onze vorige nieuwsbrief hebben wij een bericht geplaatst over het wijzigen van onze samenwerkingsovereenkomst. Daarbij werd de mogelijkheid gegeven om de samenwerkingsovereenkomst te downloaden en ondertekend terug te sturen. Een flink aantal adviseurs heeft hiervan al gebruik gemaakt. Deze maand sturen wij alle adviseurs die nog niet hebben ondertekend per brief en e-mail informatie over het ondertekenen van de nieuwe samenwerkingsovereenkomst met het verzoek deze alsnog te ondertekenen.

Er zijn een aantal vragen die inmiddels gesteld werden. Wij noemen er hier een aantal.

Waarom is de samenwerkingsovereenkomst aangepast?

De samenwerkingsovereenkomst is gewijzigd omdat deze niet meer actueel was. In de vorige overeenkomst stond nog onze oude bedrijfsnaam VAN in plaats van de Vereende. Naast de naamswijziging zijn er inhoudelijk een aantal aanpassingen gedaan. Teksten zijn verduidelijkt en naar de stand van de huidige wetgeving aangepast. Te denken valt aan regels en wetgeving met betrekking tot fraude en privacy.

Heeft Adfiz akkoord gegeven op deze nieuwe overeenkomst?

Nee, Adfiz geeft geen eindoordeel op de gewijzigde samenwerkingsovereenkomsten. Wel is Adfiz in een vroeg stadium betrokken geweest bij de concepten voor de nieuwe overeenkomst. Dit heeft het mogelijk gemaakt om op een constructieve en positieve manier overleg te plegen over de inhoud van de samenwerkingsovereenkomst. Adfiz zal ook een ledenbericht plaatsen met betrekking tot de wijzigingen.

Moet ik mijn klanten informeren over deze nieuwe overeenkomst?

Nee, de overeenkomst is een afspraak tussen u, als adviseur, en de Vereende. U hoeft dit niet aan uw klanten mede te delen.

Zijn de provisiepercentages gewijzigd?

Nee, de provisiepercentages zijn hetzelfde gebleven. Van een aantal producten zijn de provisiepercentages aan de overeenkomst toegevoegd omdat deze ontbraken.

Waar kan ik de samenwerkingsovereenkomst downloaden?

De adviseurs kunnen de samenwerkingsovereenkomst downloaden op bit.ly/vereendeswo

Op welke wijze kan ik de overeenkomst ondertekenen?

U kunt de overeenkomst digitaal ondertekenen in het document.
Ook kunt u deze uitprinten, schriftelijk ondertekenen, en inscannen. Stuur het per e-mail terug naar [email protected].
U kunt de overeenkomst natuurlijk ook ondertekenen en per post terugsturen.

Kan ik de overeenkomst ook op papier ontvangen?

Wij vragen u gebruik te maken van de digitale versie van de samenwerkingsovereenkomst. Mocht dat niet lukken neem dan contact met ons op zodat wij de overeenkomst per post kunnen sturen.

Wanneer gaat de nieuwe overeenkomst in?

De overeenkomst gaat in op het moment dat wij deze ondertekend retour hebben ontvangen enverwerkt hebben in ons administratiesysteem.

Waar kan ik terecht met vragen over de overeenkomst?

Heeft u vragen? Neem dan gerust contact op met onze afdeling ‘Klanten & Assurantieadviseurs’. Op telefoonnummer 070-3408100 of stuur een mail naar [email protected].