Kosten bij fraude (SODA)

SODA-1.jpg

Wij gaan ervan uit dat u bij een verzekeringsaanvraag alle vragen eerlijk beantwoordt en dat u bij een schade de juiste en volledige informatie verstrekt. Helaas krijgen verzekeraars elk jaar te maken met grote aantallen fraude. Denk aan valse claims of onjuiste opgave bij verzekeringsaanvragen. Dit leidt tot extra werkzaamheden en onterechte uitkeringen. Uiteindelijk betalen alle verzekerden de rekening hiervoor.

De Vereende hanteert daarom een strikt fraudebeleid dat zich richt op het voorkomen en bestrijden van fraude. Met fraude bedoelen wij dat ons opzettelijk onjuiste of onvolledige informatie is verstrekt om op onterechte gronden een verzekering af te sluiten of schadevergoeding te verkrijgen. Zijn bepaalde vragen bij een aanvraag of schade niet duidelijk? Probeer dan te achterhalen wat er bedoeld is. Dit om misverstanden te voorkomen.

Wanneer er sprake is van aangetoonde fraude vragen wij de (eventueel) uitgekeerde schade en de gemaakte externe onderzoekskosten terug. Voor de interne onderzoekskosten geldt een standaard schadevergoeding van € 532,-. Wij schakelen de Service Organisatie Directe Aansprakelijkstelling (SODA) in om dit bedrag voor ons incasseren.

SODA werkt nauw samen met de politie, justitie en het Verbond van Verzekeraars. De Stichting Directe Aansprakelijkstelling Aan Daders (DAAD) controleert of SODA dit werk goed uitvoert In De Raad van Toezicht van de Stichting DAAD zitten de politie, het VNO/NCW en het Verbond van Verzekeraars, met ondersteuning van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. DAAD heeft een onafhankelijke klachtencommissie.

Voor meer informatie kunt u naar de website van SODA.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door uw bezoek gaat u akkoord met het plaatsen van cookies. Meer informatie.

de Vereende Nieuwsbrief

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

×