Nieuwe digitale omgeving voor assurantieadviseurs

24 januari - In de loop van dit jaar wordt het nieuwe internetportaal van de Vereende gelanceerd voor onze intermediaire producten. Nu maakt u gebruik van Front Office. Dit portaal gaan we vervangen door Onze Vereende.

Waarom een nieuw internetportaal?

De Vereende is een organisatie waar meerdere bedrijfsonderdelen onder vallen, zoals het Waarborgfonds, het Nederlands Bureau en de verzekeringen. Om meer te profiteren van het feit dat deze onderdelen onder 1 organisatie vallen, gaan deze onderdelen gebruik maken van 1 backoffice systeem. Het Waarborgfonds en het Nederlands Bureau zijn al overgestapt op het nieuwe backoffice systeem. Vorig jaar is het nieuwe BAVAM-portaal, Mijn Vereende, voor BAVAM-klanten in gebruik genomen en gekoppeld aan het backofficesysteem. In de loop van dit jaar wordt het nieuwe portaal voor onze verzekeringsproducten, Onze Vereende, aan het nieuwe back office systeem gekoppeld.

Daarnaast hebben we vanuit de assurantieadviseurs doorgekregen dat het huidige portaal, Front Office, onvoldoende mogelijkheden biedt. Er is steeds meer behoefte aan extra mogelijkheden, die niet in het huidige portaal ontwikkeld kunnen worden. In het nieuwe portaal zitten bij live gang al meer mogelijkheden. En na live gang zullen er nog meer mogelijkheden worden ontwikkeld.

Wat verandert er?

Bij de ontwikkeling van het nieuwe portaal hebben we gekeken naar de behoeftes van de assurantieadviseurs. De assurantieadviseur kan bijvoorbeeld in het nieuwe portaal meer zelf doen. Zo kan u straks zelf mutaties doorvoeren. Of wanneer u met een klant een andere provisie heeft afgesproken, kan u dat straks zelf in het portaal aangeven. U hoeft hiervoor geen rekening meer te houden met de openingstijden van de Vereende. Het portaal is daarmee 24/7 te gebruiken. Een behoefte die onder veel assurantieadviseurs leeft. Een andere belangrijke wijziging is dat assurantieadviseurs voortaan alle communicatie zullen ontvangen via e-mail of het portaal. Hiermee kunnen we tijdswinst en een hogere efficiëntie bereiken. Daarnaast is de gebruiksvriendelijkheid van het portaal verhoogd door een logischere productindeling waarbij bijna het hele productportfolio is opgenomen in het portaal. Doordat er meer producten in het portaal zijn opgenomen, kunnen ook meer aanvragen automatisch behandeld worden. Dat levert tijdswinst op.

Kortom, met het nieuwe portaal verwachten we dat assurantieadviseurs aan hun klanten een betere dienstverlening kunnen bieden.

Hoe gaat het verder?

In de komende nieuwsbrieven houden we u uitgebreid op de hoogte. Zo gaan we dieper in op de verschillen tussen het oude en nieuwe portaal. We vertellen welke stappen u moet zetten om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen. We behandelen de verschillende manieren waarop we u ondersteunen om het portaal in de praktijk te gebruiken. We bespreken ook wat er verandert voor uw klanten. Hou de nieuwsbrief dus extra goed in de gaten, zodat u goed voorbereid met het nieuwe portaal aan de slag kan.

 

Heeft u nu al vragen? Dan kunt u die stellen aan uw vaste contactpersoon of via 070 – 3408 100 of [email protected].