5 december '25 - Als alles goed gaat, zetten wij de komende dagen onze nieuwe website live. Vanwege het proces van het live zetten hebben wij ook de publicatie van deze nieuwsbrief van donderdag naar dinsdag verschoven. De nieuwe website is vooral intern een mooie mijlpaal, omdat de website weer helemaal aansluit op onze strategische doelstellingen en op onze doorontwikkelde huisstijl. Maar ook voor jou, als adviseur, goed om te weten.
Bij de opzet van de website zien we de eindklant als hoofdgebruiker. Niet omdat wij de rol van de adviseur anders zien, maar wel om duidelijkheid te scheppen. De website wordt namelijk voor het overgrote deel bezocht door eindklanten.
de Vereende verzekeringen
Delen van de website die niet bestemd zijn voor de eindklant, zijn nog steeds via de website te benaderen, maar hebben een wat minder prominente plek gekregen of hebben een eigen plek gekregen om verwarring bij de eindklant te voorkomen. De adviseurspagina van de verzekeraar met eigen inlog zit nog op exacte dezelfde plaats, maar in de nieuwe opbouw van de website is het voor de eindklant veel eerder helder dat afsluiten van verzekeringen alleen via een adviseur kan. Bovendien hebben de veel gestelde vragen een prominente plaats gekregen. Dat scheelt jou en ons veel telefoontjes.
BAVAM
De BAVAM heeft een eigen pagina gekregen, omdat deze informatie voor de eindklant verwarrend en niet relevant was.
Waarborgfonds en Nederlands Bureau
De website van het Waarborgfonds en nu ook van het Nederlands Bureau hebben een eigen gedeelte voor de professionele partijen waar wij mee samenwerken. Bij het Waarborgfonds en het Nederlands Bureau wordt de eindklant direct naar een portaal of stappenplan geleid, zodat direct concreet hulp geboden wordt.
Algemeen
Vanzelfsprekend zijn alle teksten geactualiseerd. Dat geldt ook voor onze kennisbank, die wij uiteraard volledig meeverhuisd hebben en die beter vindbaar geworden is. Bij het maken van de website hebben wij rekening gehouden met de eisen van de EAA (de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn). Hiervoor is onder andere de handige tool Eye-Able toegevoegd, die het op individueel klantniveau mogelijk maakt onder andere het lettertype en contrast aan te passen en de voorleesfunctie aan te zetten.