Royementaanhangsel wordt gewijzigd


2 juni 2021 - In juni gaan wij het royementaanhangsel wijzigen dat wij naar de klant sturen. Wij zullen ook geen nota meer versturen bij het royement. Hier willen wij uitleggen wat er voor u en de klant gaat veranderen en waarom wij deze wijziging doorvoeren.

Waarom wijzigen wij de royementsbrief naar de klant?

De Vereende heeft een afwijkende prolongatiecyclus ten opzichte van andere verzekeringsmaatschappijen. Wij prolongeren twee maanden vooruit. Bij het royeren van een polis krijgt de klant een creditnota. In deze creditnota zijn ook de vooruit geboekte nota’s meegenomen. Hierdoor lijkt het dat de klant een geldbedrag terug krijgt. Dit klopt alleen als de klant alle geboekte nota’s al heeft voldaan. In de praktijk moet de klant de toekomstige nota’s vaak nog voldoen. Wij krijgen van de klant veel vragen over de afrekening van het royement.

Premieafrekening op het royementaanhangsel

Vanaf juni halen wij de afrekening van de klant van het royementaanhangsel af. Wij zullen ook geen creditnota meer versturen naar de klant. De klant krijgt alleen nog een royementaanhangsel toegestuurd.

Heeft u naar aanleiding van deze wijziging vragen of opmerkingen? Dan horen we graag van u via telefoonnummer 070 3408 100 of [email protected].

Tags