Tweefactor authenticatie voor het portaal lukt niet - FAQ


21 feb '24 - Lukt het u niet om de authenticator app op uw telefoon te koppelen aan uw account? Hieronder hebben we de antwoorden op de meest gestelde vragen op een rijtje gezet.  

Q1: Hoe voeg ik in het portaal een gebruiker toe zodat mijn collega met zijn eigen emailadres kan inloggen?

A1: Een gebruiker van het Vereende portaal toevoegen is alleen mogelijk door een collega met de beheerdersrechten.

  • Stap 1: het account met de beheerdersrechten moet inloggen.
  • Stap 2: selecteer rechts boven het “tandwieltje” voor meer instellingen
  • Stap 3: selecteer gebruikers
  • Stap 4: selecteer links in het scherm “maak nieuwe gebruiker aan”
  • Stap 5a: vul hier de naam en het persoonlijke emailadres in van uw collega.
  • Stap 5b: geef uw collega de betreffende rollen voor zijn/haar functie
  • Stap 6: het zojuist ingevoerde emailadres ontvangt nu een activatiemail waarmee het nieuwe account kan worden geactiveerd (let op, deze email komt nog wel eens in de spambox terecht).
  • Stap 7: volg nu de handleiding nieuw inloggen om de QR code te genereren en uw nieuwe account te koppelen via de authenticator app.

 

Q2: Ik wil graag inloggen met het emailadres van onze gezamenlijke mailbox, maar het emailadres is al gekoppeld aan een telefoon van mijn collega. Hoe kan ik nu inloggen met het ons algemene emailadres?

A2: Alleen deze betreffende collega kan dan inloggen via zijn gekoppelde mobiele apparaat. Heeft dit emailadres de rechten van de beheerder in het portaal, dan kan deze collega voor u een persoonlijk account aanmaken.

 

Q3: Kan ik een tweede account aanmaken met een emailadres wat al bekend is. Bijvoorbeeld omdat ons algemene emailadres al gekoppeld is aan het mobiele apparaat van mijn collega?

A3: Nee, helaas is dat niet mogelijk.

 

Q4: Als ik voor de eerste keer inlog om mijn account te koppelen krijg ik geen QR code te zien. Hoe moet ik nu inloggen?

A4: Dit kan meerdere oorzaken hebben. De QR code om uw apparaat mee te koppelen, wordt maar een keer weergegeven. U kunt ook met één mobiel apparaat deze QR code scannen zodat het apparaat gekoppeld wordt. Krijgt u geen QR code te zien maar wordt er wel gevraagd om een 6- cijferige code dan is uw account (email adres) al gekoppeld aan een mobiel apparaat, misschien wel van uw collega.

Daarnaast wordt een onderscheidt gemaakt tussen de portalen van “Mijn Vereende” (BAVAM-polis) en “Onze Vereende” (Intermediair verzekeringen). Misschien probeert u in te loggen op het verkeerde portaal? U moet voor beide portalen uw account met een aparte QR code koppelen aan uw telefoon.

Q5: Ik heb mijn koppeling met de Vereende in de authenticator app verwijderd. Kan ik nu nog inloggen op mijn account? 

A5: Nee, dit is niet meer mogelijk. U hoeft hier niet over te bellen. U kunt een email sturen naar [email protected]. Vermeld in de aanhef uw agentschapsnummer en geef in de email aan voor welk emailadres u een nieuwe koppeling nodig heeft. Let op, dit is alleen mogelijk wanneer u uw, met de QR code gekoppeld account, in de authenticator app heeft verwijderd.

 

Q6: Ik ontvang wel een 6-cijferige code maar hij werkt niet.

A6: Het kan gebeuren dat u van meerdere verzekeraars/instanties koppelingen heeft in uw authenticator app. Zorg ervoor dat u in de authenticator app de koppeling naar de Vereende kiest.

Heeft u de eerste keer de QR code gescand met de camera van uw telefoon en niet met de authenticator app, dan heeft u uw account niet gekoppeld. Mocht dit laatste het geval zijn zie dan stop A5 om te kijken wat u dan moet doen.  

 

Q7: Ik krijg de melding “Oeps, something went wrong”

A7: Maakt u gebruik van google Chrome? Daar kan het mee te maken hebben. Probeer in te loggen via de webbrowser Microsoft Edge. Ontvangt u hierna nog steeds dezelfde melding, neem dan contact met ons op.

Tags