vereende zomer puzzel 22

8 verschillende scenario’s elk met een eigen premie. Wie betaalt de hoogste premie?

In alle onderstaande scenario’s is (voor de premieberekening) uitgegaan van dezelfde postcoderegio. In het achterhoofd moet worden gehouden dat bij de Vereende ambachtelijk wordt geaccepteerd.

Zet de scenario's van laag naar hoog (op basis van premie) Begin met de laagste premie. 

Dus bijvoorbeeld:

  • scenario 4
  • scenario 1
  • scenario 8
  • enz
  • enz

Geef uw antwoord door via onderstaande knop of stuur een mailtje naar [email protected] Doe dit voor 15 augustus 2022 om kans te maken op de Vereende slagroomtaart.

 

*Onderstaande afbeeldingen zijn enkel ter illustratie van het risico. Het daadwerkelijke risico kan afwijken van de afbeelding.

Scenario 1:

Een 58-jarige autorijinstructeur heeft, naast zijn reguliere lesauto, een Lamborghini Diablo waarin ook een dubbele bediening is geplaatst. Als zijn leerlingen 20 rijlessen bij hem hebben afgenomen, kunnen zij tegen een gereduceerd tarief een keer rijles krijgen in de Lamborghini.

De Lamborghini heeft een gewicht van 1.576 kg en is van bouwjaar 1998.

Verzekeringnemer is de rijinstructeur. Hij heeft geen strafrechtelijk verleden, wel staan 4 schades geregistreerd op naam van zijn rijschool, dit zijn allemaal verhaalschades (geen schuldschades) en hij heeft 1x de verzekeringspremie te laat betaald. De rijinstructeur heeft 23 schadevrije jaren opgebouwd.

De Lamborghini moet WA verzekerd worden.

Scenario 2:

Een 19-jarige jongedame, kapster van beroep, wil haar Volkswagen Golf GTI 2.0 verzekeren. De auto is van bouwjaar 2003 en weegt 1.213 kg. De kapster gebruikt de auto voor woon-werkverkeer, zij woont 7 kilometer bij haar werk vandaan.

Zij heeft net haar rijbewijs in bezit en heeft nog geen schadeverleden en ook geen strafrechtelijk verleden. Doordat zij net haar rijbewijs heeft gehaald, heeft ze ook nog geen schadevrije jaren opgebouwd.

De Golf GTI moet WA verzekerd worden.

Scenario 3:

Een taxichauffeur van 35 jaar oud wil zijn taxi, een Tesla Model X uit 2018 WA + Casco verzekeren. De taxi heeft een gewicht van 2.400 kg en een cascowaarde van € 121.000,00. Een alarm conform klasse 5 is aanwezig.

De taxichauffeur heeft een EVR-melding op naam, hij heeft 1x de verzekeringspremie te laat betaald en hij heeft 2x een schuldschade veroorzaakt. Hij heeft 4 aantoonbare schadevrije jaren.

De chauffeur heeft de RijBeterBox in zijn taxi geïnstalleerd en laat door goed rijgedrag zien dat hij recht heeft op 20% korting door dit door de RijBeterBox gemeten goede rijgedrag.

Scenario 4:

Een kokkin van 29 jaar oud heeft een Opel Movano bestelbus omgebouwd tot foodtruck. Deze foodtruck weegt 3.500 kilogram (ledig gewicht + laadvermogen). Ze wil de bus WA verzekeren.

Met deze foodtruck bezoekt zij maximaal 10 foodtrucksfestivals per jaar, voor de rest wordt deze auto niet gebruikt en staat dan gestald in een afgesloten loods op de boerderij van haar vader.

Zij heeft in het verleden 1x een ruitschade geclaimd, 1x een vandalismeschade (graffiti op de zijkant gespoten). Deze mevrouw heeft gedetineerd gezeten wegens drugssmokkel.

Zij heeft 7 schadevrije jaren aantoonbaar opgebouwd.

Scenario 5:

Een 23-jarige man is 3 jaar geleden voor zichzelf begonnen als pakketbezorger/koerier, en heeft voor de koeriersdoeleinden een Toyota ProAce bestelbus aangeschaft. In deze 3 jaar heeft hij 2x een ruitschade geclaimd en is er 1x ingebroken in zijn bestelbus. Voor de rest heeft hij deze 3 jaar schadevrij gereden.

De pakketbezorger wil zijn koeriersbus WA verzekeren. De bus heeft een totaal gewicht (ledig gewicht + laadvermogen van 2.795 kg.

Scenario 6:

Een gepensioneerde man en zijn echtgenote van respectievelijk 71 en 69 jaar oud zijn in het bezit van een zogenoemde Overlandtruck, een tot kampeerauto omgebouwde vrachtwagen. Deze kampeertruck heeft een toegestane maximum massa van 18.000 kg.

Het gepensioneerde echtpaar gaat een halfjaar op ‘wereldreis’ door Europa. Beiden zullen de truck besturen en beiden hebben een smetteloos verzekerings- en strafrechtelijk verleden. Zij kunnen 40 jaar schadevrij rijden aantonen.

De verzekeringsdekking voor de overlandtruck is WA.

Scenario 7:

Een zelfstandige zonder personeel heeft een Mercedes-Benz Sprinter ambulance die hij WA wil verzekeren. Het gewicht (ledig gewicht + laadvermogen) van deze ambulance is 3.500 kg.

De zzp-er heeft er zijn beroep van gemaakt om met deze ambulance rijopleidingen te verzorgen voor ambulancechauffeurs in opleiding. De ambulance is voorzien van een dubbele bediening zoals ook reguliere lesauto’s hebben. Speciale aandacht tijdens deze rijlessen wordt besteed aan het rijden met zwaailicht en sirene in druk verkeer om zo zoveel mogelijk praktijkervaring op te kunnen doen.

Er is geen sprake van een verzekeringsverleden omdat de chauffeurs die de opleiding voor ambulancechauffeur volgen iedere keer andere leerlingen zijn.

Het aantal schadevrije jaren dat met deze les-ambulance is opgebouwd, is 7.

Scenario 8:

Een aardrijkskundeleraar, 52 jaar oud, heeft een YPR pantserrupsvoertuig in bezit. Met deze ‘tank’ bezoekt hij hobbymatig tentoonstellingen en defilés op Bevrijdingsfestivals. Op zo’n festival staat het pantserrupsvoertuig stil, er wordt dus niet mee gereden. Bezoekers mogen in de tank plaatsnemen en de eigenaar beantwoordt vragen die bezoekers over de tank stellen tijdens die tentoonstellingen.

Het pantserrupsvoertuig weegt 13.500 kg en wordt per dieplader naar de festivals gereden, het voertuig rijdt daar dus niet zelf heen.

De aardrijkskundeleraar heeft in een ver verleden met zijn personenauto 2x een schuldschade geclaimd. Inmiddels heeft hij 27 schadevrije jaren opgebouwd met zijn personenauto.

De tank moet WA verzekerd worden.