zorgen werkvoorraad

Wij willen in deze nieuwsbrief opnieuw stilstaan bij onze werkvoorraden. In het najaar hebben we aangegeven welke planning wij hadden om weer op de verwerkingstijden uit te komen die u van ons gewend bent. Half november hebben wij dit punt, met heel veel extra inspanning van onze medewerkers, bereikt. Maar helaas is deze situatie van korte duur geweest en bent u de afgelopen weken weer met oplopende werkvoorraden geconfronteerd. Wij krijgen daar van u vragen en opmerkingen over.

Wij hechten er aan transparant te zijn naar u als businesspartner en bieden uiteraard onze excuses aan voor het feit dat wij een optimale dienstverlening van u naar uw klanten op dit moment niet goed mogelijk maken.

 

Oorzaken en oplossingen

De oorzaak van de oplopende voorraden zit enerzijds in de piek van werkzaamheden rondom hele specifieke projecten als taxi- en praalwagenverzekeringen en anderzijds in de structureel fors hogere hoeveelheid aanvragen die wij binnen krijgen. Deze toename maakt ons uiteraard trots en geeft eens te meer aan dat wij een relevante partij in het Nederlandse verzekeringslandschap zijn, maar brengt wel deze ongewenste groeistuipen met zich mee. Deze groeispurt zagen wij aankomen en wij hebben ons personeelsplanning daar ook op afgestemd. Door onze ambachtelijk manier van accepteren en de maatwerkoplossingen die wij bieden is de inwerktijd echter langer dan gebruikelijk en kost dat – in eerste instantie – extra tijd van de ervaren medewerkers.

Daarnaast wordt achter de schermen alles voorbereid om onze systemen weer helemaal up-to-date te maken, zodat puur administratieve taken door minder mensen gedaan worden en er meer tijd is voor het echte maatwerk. Voor het eind van het jaar denken wij met onze nieuwe portal live te gaan.

Tot die tijd sturen wij sterk op het terugbrengen van de werkvoorraden door hier de hoogste prioriteit aan te geven en bovendien zijn de nieuw aangenomen medewerkers inmiddels goed ingewerkt. Wij denken de komende tijd de wachttijden dan ook terug te kunnen brengen binnen onze norm.

 

Uw hulp is zeer welkom

Wat ons daarnaast enorm helpt is uw support. Vanzelfsprekend door gebruik te maken van ons FrontOffice.

Maar ook door te checken – voor u ons aan het werk zet – of de door u gewenste oplossingen wel echt bij de Vereende thuis horen. Wij krijgen namelijk ook verzoeken voor offertes waarvoor voldoende capaciteit op de reguliere verzekeringsmarkt beschikbaar is. Dat kost ons tijd en levert zelden resultaat op. Juist omdat wij als de Vereende in een sterk concurrerend speelveld vaak niet kunnen – maar ook niet willen – meespelen