Zo werken wij

Een verzekering van de Vereende; waar moet u op letten?

Soms gaat er wel eens wat mis. Hoe zorgvuldig u een evenement ook hebt voorbereid of hoe voorzichtig u ook bent geweest. Sommigen onder ons maken verkeerde keuzes of hebben gewoon domme pech. Bij de Vereende begrijpen we dat als de beste. Op dat moment kunnen wij samen met uw tussenpersoon een oplossing op maat voor u zoeken. Onze regels en de afspraken die wij met u maken zijn daarom duidelijk.

Een verzekering kunt u enkel aanvragen en afsluiten via een verzekeringsadviseur.

Zoek hier een verzekeringsadviseur bij u in de buurt.

Wij hebben geen acceptatieplicht.

Wij zijn niet verplicht u te accepteren. Maar bijna altijd beantwoorden wij aanvragen positief. Wij wijzen uw aanvraag alleen af als wanneer:

  • wij het niet verantwoord vinden u een verzekering aan te bieden;
  • u met opzet verkeerde informatie aan ons geeft.

Wij controleren de informatie die u ons geeft.

De Vereende doet bij iedere klant een achtergrondonderzoek. Wij controleren dan alle informatie over bijvoorbeeld uw betalings- en claimgedrag. Ook kijken we naar uw vorige verzekeringen. We gebruiken daarbij verschillende databestanden.

Als uw informatie niet klopt, weigeren wij uw verzekering.

Zorgt u ervoor dat de informatie die u ons geeft, klopt. Daarmee voorkomt u dat wij uw aanvraag weigeren. In dat geval nemen wij onze weigering op in een databank. Alle verzekeraars gebruiken deze databank. Alleen onder voorwaarden kunt u het risico dan opnieuw laten beoordelen door ons.

Waarom werkt de Vereende met een waarborgsom?

De Vereende kent op de motorrijtuigverzekering een waarborgsom. Deze waarborgsom betaalt u bij aanvang van de verzekering. Als u uw premie niet op tijd betaalt, gebruiken wij deze waarborgsom om de niet betaalde premie mee te verrekenen.

Als u uw premie wel altijd op tijd betaalt, en u beëindigt uw verzekering bij de Vereende, dan krijgt u de waarborgsom van ons terug. Over de waarborgsom wordt geen rente vergoed

U heeft uw premie niet op tijd betaald. Hoe gaat het verder?

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat u uw premie vergeten bent te betalen. Of dat u op dat moment te weinig geld op uw rekening had staan om de premie te betalen. Lees op de pagina 'Betalingsachterstand' hoe het dan verder gaat en wat de gevolgen kunnen zijn voor uw dekking.

Wij rekenen administratiekosten.

Let op, de hieronder genoemde bedragen zijn exclusief assurantiebelasting.

Bij wijziging van de polis €       4,00
Bij objectwijziging van de polis €     12,50
Bij prolongatie van de polis €       1,00
Bij beëindiging van de polis €       4,00

 

Wij bieden géén voorlopige dekking.

De Vereende geeft géén voorlopige dekking. U bent pas verzekerd als u uw verzekeringsadviseur de eerste premie heeft betaald. En als hij dat aan ons heeft doorgeven.

Wij bepalen de hoogte van de premie op maat.

Hoeveel premie betaalt u? Dat hangt van een aantal dingen af. Van het object dat u wilt verzekeren natuurlijk. Maar ook van ons onderzoek naar onder andere uw schade verleden. Hebben wij uw aanvraag helemaal beoordeeld? Dan laten wij u precies weten wat de verzekering kost. Over het algemeen betaalt u wel een hogere premie dan bij een gewone verzekeringsmaatschappij.

U betaalt de premie in termijnen.

U kunt uw premie in principe per maand, kwartaal, halfjaar of jaar betalen. Dat kost u niets extra. Wilt u per maand betalen? Dat kan alleen wanneer u betaalt via automatische incasso. Voor de overige termijnen kunt u kiezen voor automatische incasso of betaling per acceptgiro. 

Voor de BAVAM-polis is automatische incasso nog niet mogelijk. Voor termijnbetaling geldt een toeslag.

Wij bieden productwijzers voor consumenten.

Offerte aanvragen?
Zoek verzekeringsadviseur bij u in de buurt.

(Bijv. 1111AA)