Terug naar een reguliere verzekeraar
Wij zien het als een maatschappelijke taak om uw klant weer zo snel mogelijk terug te begeleiden naar een reguliere verzekeraar. Dat is onderdeel van onze missie en ook vooral ook beter voor uw klant. Bij een reguliere verzekeraar betaalt uw klant over het algemeen een lagere premie.
VereendeVertrekplan
Wij stimuleren dan ook dat uw klant zo snel mogelijk weer naar een reguliere verzekeraar kan. Om u(w klant) hierbij te helpen, hebben wij voor de klant het VereendeVertrekplan. In dit vrijwillig in te vullen Vertrekplan geeft uw klant aan hoe hij/zij het gedrag gaat verbeteren, waardoor hij/zij de kans op terugkeer naar een reguliere verzekeraar vergroot. Door het invullen en ondertekenen van het VereendeVertrekplan laat uw klant aan een andere verzekeraar zien dat hij/zij geleerd heeft van eerder gedrag. En dat hij/zij zich bij de Vereende aan de gemaakte afspraken in het VereendeVertrekplan heeft gehouden.
In het VereendeVertrekplan legt uw klant uit:
- waarom hij/zij bij de Vereende een verzekering aanvraagt;
- wat de reden is dat hij/zij deze aanvraag alleen bij de Vereende kan doen;
- wat hij/zij er aan heeft gedaan/doet/gaat doen om te zorgen dat hij/zij niet meer in een zelfde situatie terecht komt;
- welke (preventie)maatregelen hij/zij heeft genomen/neemt/gaat nemen om hiervoor te zorgen.
Als adviseur helpt u uw klant bij het invullen van het VereendeVertrekplan. Wij verwachten van u dat u regelmatig zult controleren of een andere verzekeraar uw klant (weer) weer wil verzekeren..
Het VereendeVertrekplan is hier te downloaden.
Nu dekking schade door overstroming niet-primaire waterkering
1 mei 2024 - Wij hebben goed nieuws voor uw klanten. De dekking van de volgende producten hebben wij uitgebreid met een dekking voor overstroming:
• Bedrijfsinventaris- en Handelsvoorraadverzekering voor Bedrijven
• Gebouwenverzekering voor Bedrijven
• Woonhuisverzekering
• Woonhuisverzekering Recreatiewoning
In dit artikel leggen wij uit wat we hebben toegevoegd.
Wijzigingen in premies
Ook wij merken dat de prijzen stijgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de hogere kosten voor reparaties, letselschades en personeelskosten.
Voor onderstaande producten verhogen wij daarom premies. Dit geldt voor alle dekkingen van dat product.
De wijzigingen gaat in vanaf mei 2025 voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten gaan ze in per hoofdpremievervaldatum vanaf diezelfde datum.
Motorrijtuig producten:
Andere producten:
Incasso’s van 27-02-2025 niet gelukt
Door een storing bij de bank zijn de incasso’s met een incassodatum van 27-02-2025 niet gelukt.
De reden die door ons bij de stroneringsbrief is meegegeven is: Automatische incasso is niet gelukt i.v.m. blokkade rekening.
Deze incasso’s worden door ons niet opnieuw geïncasseerd. Wij vragen de klanten om dit aan de hand van de 1e herinnering handmatig over te maken.
Onze excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groet,
de Vereende
WA-verzekering voor Praalwagens
BELANGRIJK: als u een WA-verzekering voor praalwagens aanvraagt voor 9-20 personen op de praalwagen/platte kar ínclusief een ongevallendekking, dan plaatsen wij een clausule waarin staat dat de ongevallendekking geldt voor 0-8 personen. En dat als er meer dan 8 personen op de praalwagen/platte kar staan, de dekking naar rato wordt verlaagd. Helaas hebben wij niet op tijd kunnen zorgen dat deze clausule niet wordt getoond als sprake is van een ongevallendekking voor 9-20 personen.
Als u 9-20 personen verzekert op de praalwagen/platte kar, en u kiest ook voor de ongevallendekking, dan verlenen wij daarop dekking voor 9-20 personen. Ook al staat op de offerte/polis dat de dekking geldt voor 0-8 personen en ook al is de premie ook op dit lagere aantal gebaseerd.
De clausule die op de offerte/polis staat waarin wij vermelden dat als er meer dan 8 personen op de praalwagen/platte kar aanwezig zijn, de dekking naar rato wordt verlaagd, geldt dan niet.
Als u heeft gekozen voor 0-8 personen op de praalwagen, en u heeft ook de ongevallendekking aangevinkt, dan is er uiteraard ook op de ongevallendekking sprake van maximaal 8 personen. Dan geldt de clausuletekst wel.
Carbage run
22 augustus 2024 - Eerder was het bij ons mogelijk om een Carbage run verzekering via de korte termijnverzekering af te sluiten. Dat is vanaf nu niet meer mogelijk. De reden dat wij de verzekering niet meer aanbieden is dat onze verzekering niet voldoet aan de voorwaarden die de organisatie van de Carbage run stelt aan de verzekering van de deelnemende voertuigen. De organisatie verplicht een WA- en schadeverzekering inzittenden (SVI) dekking, maar bij ons was het alleen mogelijk om een WA-dekking af te sluiten voor de deelnemende voertuigen. Ook blijkt uit de praktijk dat reguliere verzekeraars de Carbage run kunnen verzekeren en dat er hiervoor een WA-en SVI-dekking af te sluiten is tegen een gunstiger tarief. Om deze redenen hebben wij besloten om geen Carbage run verzekeringen meer aan te bieden.
Wijzigingen in premies, voorwaarden en OI dekking
Periodiek analyseren we onze producten en passen deze eventueel aan op basis van de daaruit komende inzichten. De laatste analyse heeft geleid tot 3 wijzigingen:
- Wijzigingen in tarieven
- Aanhanger
- AVP (incl. collectieve AVP)
- Bestelauto
- Bezorgbromfiets
- Camper
- Korte termijn
- Multi object gekentekend
- Personenauto
- Taxi
- Touringcar
- Wijzigingen in de Motorrijtuig- en AVP voorwaarden
- Wijzigingen in de Ongevallen Inzittendenverzekering
De wijzigingen gaan in per 1 mei 2024 voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten gaan ze in per hoofdpremievervaldatum vanaf diezelfde datum. U kunt hier meer lezen over de wijzigingen.
Welkom op OnzeVereende
In dit portaal kunt u zelf uw intermediaire portefeuille beheren, zoals mutaties doorvoeren en offertes aanvragen. Het portaal is zo gebruiksvriendelijk mogelijk ingericht. Mocht u toch tegen bepaalde zaken aanlopen, kunnen we u op verschillende manieren ondersteunen. We hebben op de helppagina 6 instructievideo’s geplaatst. Op de informatiepagina staat een overzicht met alle wijzigingen ten opzichte van het vorige portaal. Daarnaast kunt u ook onze helpdesk bellen op 070-3408 100 (keuze # in het menu). De collega's van de helpdesk helpen u graag verder.
Wij verwachten met dit portaal samen met u uw klanten nog beter te kunnen bedienen.
De functionaliteiten van het portaal komen het best tot hun recht in een moderne browser. We raden daarom aan om in bijvoorbeeld Chrome of Microsoft Edge te werken.