Wie zijn verzekerd?
De rechtsbijstandsverzekering kan voor een alleenstaande of een gezin worden afgesloten. In de polisvoorwaarden vindt u terug wie er in die gevallen verzekerd zijn.
Wat is verzekerd?
De gezinsrechtsbijstandverzekering biedt een complete dekking voor de meest uiteenlopende gebeurtenissen. Denk bijvoorbeeld aan geschillen die te maken hebben met uw werk/inkomen, buren, de overheid, aankopen, uw woning of zelfs echtscheiding. Standaard zijn geschillen met motorrijtuigen ook meeverzekerd op de gezinsrechtsbijstandverzekering. En het prettige is dat u niet alleen hulp krijgt bij een juridisch geschil, maar ook bij dreigende conflicten waarbij u advies wilt vragen.
Wat is niet verzekerd?
Doet u een beroep op de verzekering? Dan mag het geschil niet al bestaan hebben voor aanvang van de verzekering. Ook mag het, voor aanvang van de verzekering, niet al duidelijk zijn dat de gebeurtenis voor een geschil zou zorgen. De gebeurtenis moet hebben plaatsgevonden tijdens de looptijd van de verzekering.
Voor een volledig overzicht van ‘wat wel en niet verzekerd is’ verwijzen wij u naar de polisvoorwaarden en clausules.
Bijzonderheden
Vrije advocatenkeuze
Er is de mogelijkheid tot vrije advocatenkeuze. ( let op: dit is mogelijk gemaximaliseerd per geschil. Wanneer dit het geval is staat dit in de polisvoorwaarden)
Wachttijd
Na het afsluiten van deze rechtsbijstandverzekering kunt u in de meeste gevallen niet direct een beroep op de verzekering doen. Er geldt vaak een wachttermijn van drie tot zes maanden nadat de verzekering is ingegaan. Hoelang deze termijn is, hangt af van het soort geschil. Tijdens de wachttijd bestaat geen recht op rechtsbijstand of juridisch advies. Een uitgebreide omschrijving van de wachttijden vindt u in de polisvoorwaarden.
Financieel belang
Er geldt een financiële drempel voordat de rechtsbijstandverzekering dekking verleent. Waar de grens ligt, hangt af van de soort rechtsbijstand. Deze grenzen vindt u terug in onze polisvoorwaarden.
Schade
Wat moet ik doen wanneer ik juridisch advies nodig heb?
BrandMR is bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur.
Het telefoonnummer is (088) 018 85 00.
Meld meteen dat u gebruik wilt maken van de telefonische adviesservice.
De medewerker van de adviesservice zal om uw polisgegevens vragen, houdt u deze dus alvast bij hand!
Wat moet ik doen als ik een geschil wil melden?
Neem contact op met uw assurantieadviseur of meld hier uw geschil aan.
U kunt er ook voor kiezen een geschil telefonisch te melden.
Bel hiervoor met BrandMR op (088) 018 85 00.
Bent u ontevreden over de dienstverlening van BrandMR?
U kunt dan een klacht indienen bij het klachtenbureau van BrandMR.
De contactgegevens zijn:
Oude middenweg 17
2491 AC Den Haag
E-mailadres: klachten@brandmr.nl